PROSTA WLOSKA KUCHNIA DOMOWA .

niedziela, 13 stycznia 2013

Pizza

Jak to mówi mój kolega pizzaiolo każdy ma soj sposób na robienie ciasta na pizze . Ja zaczełam sama ją robić w domu dopiero w zeszłym roku bo przecież wygodniej ją sobie zamówic z dostawą do domu :-) .
A pozatym zawsze bałam się tego ciasta drożdżowego  . A zachciało mi się naszych kajzerek no i zaczełam moją przygodę z ciastem drożdżowym .  Przy pomocy kolegi pizzaiolo  no i troche internetu po próbach doszłam do tego co nam smakuje :-)


CIASTO NA PIZZĘ 

500 GR mąki pszennej
250 ml ciepłej wody (nie gorącej )
10 gr świeżych drożdży(w lecie można dać 7 gram )
10 gr soli
2- 3 łyżki oliwy z oliwek

Do miski wsypujemy mąkę dodajemy rozdrobnione drożdże i wodę rozrabiamy ciasto dodajemy sól i jak wyrabiamy  ciasto jeZeli sie przykleja posypujemy ręce mąką  przekładamy na stolnicę i wyrabiamy ciasto ok 5- 8 min  Ciasto powinno być elastyczne . Robimy kulę wkLadamy do wysmarowanej oliwą miski  i przykrywamy wilgotną śćierką ,odstawiamy do wyrośnięcia na ok 3- 3 i pół godziny . Wyrośnięte ciasto przekladamy na stolnicę rozgniatamy palcami a potem rozwałkujemy na wielkość naszej blaszki (moja ma 35 na 40 cm )  W miedzyczasie podgrzewamy  piecyk na 200 -220 stopni . Ja robie zazwyczj pizza margerita
na rozwałkowane ciasto wlewam przecier pomidorowy lekko posolony , kładziemy ser mozarrella do pizzy i pieczemy 20-25 min(zależy od piecyka ) Życzę smacznego !!!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz